Friday, July 10, 2020

5 AKTIVITI BUAT DUIT PARA TAILOR KETIKA PKP❤️


Teks :Eryna Taylor.


SABARLAH HADAPI PKP


Sekarang Malaysia dah di fasa pemulihan Covid 19, alhamdulillah, apa pun ni adalah artikel yang mana berguna dilakukan semasa pkp peringkat pertama dulu, sekarang alhamdulillah negara kita dah ok, kedai pun dah buka seperti sedia kala. Jom kita kongsi apakah jenis aktiviti yang boleh dilakukan ketika PKP ni?
.
1) JAHIT MASK.

Permintaan mask sangat tinggi ketika ini berbanding pakaian kerana ia penting untuk dipakai kemana saja especially bila nak keluar rumah.banyak pola percuma di laman social, bole try jahit dan pastikan tak dijual dengan harga yang tinggi. igt menjahit sambil bersedekah.
.
2) JUAL BARANG JAHIT ONLINE

Kebanyakan tukang jahit stress ketika ni sebab kedai fizikal tutup dan susah nak dapatkan barang keperluan , so sesiapa yang menjahit dirumah dan ada stock barang jahit lebih boleh buat annoucement, iklan dan war-warkan untuk dijual secara online pada sesiapa yang memerlukan barang- barang tersebut.
.
3) JAHIT TEMPAHAN PAKAIAN RAYA

Saya sendiri jahit pakaian raya yang customer hantar awal sebelum KPK lagi, tempahan mesti disiapkan, biasanya customer ni tetap nk amik pakaian mereka, so hati mereka mesti kena jaga, dan inilah juga salah satu lubuk duit bagi kita.
.
4) MENULIS / BERKONGSI ILMU JAHITAN

Tulislah apa-apa artikel yang bermanfaat seperti pengalaman, nasihat, dan sesuatu idea yang positif semasa peringtah kawalan ini, jangan menulis sesuatu yang berbau negatif , sindiran,dan perkara-perkara yang mengguris hati dan perasaan masyarakat.
.
5) LEBIHKAN IBADAT

Haa.tak lama lagi nak puasa, Ramadhan coming soon, dalam tempoh ni kita dah mula boleh berlatih untuk lakukan ibadah sunat dengan lebih kerap untuk menghadapi puasa nanti, kejarlah gandaan pahala yang berlipat kali ganda untuk mendapat kebahagiaan di akhirat kelak.

.
Amacam? kalau rasa artikel ni bermanfaat sila share ye..
OPPSSS
.
Dapatkan lebih info jka nak buat lebih banyak duit tepi untuk raya ni..Picit link dibawah

OPSSS
OPSSS
OPSSS
.
Moga bermanfaat

No comments:

Post a Comment

Cara jahit plaket kurta kanak - kanak