Saturday, November 12, 2016

Pelbagai jenis cuff tangan

Teks : Arina Hussin


Alhamdulillah, hari  ni saya berkesempatan lagi menulis tentang satu lagi topik dalam jahitan berkenaan cuff tangan. Ada pelbagai jenis cuff tangan, samada yang guna gam keras, atau getah. Biasanya cuff tangan dipasang pada pakaian uniform sekolah, jubah wanita, blaus, kemeja lelaki dan wanita, dan uniform sekolah kanak - kanak.

Cuff tangan jenis getah biasanya pada jubah dan blaus wanita. Cuff kelihatan berstail sepadan dengan fesyen baju. Namun cuff jenis ini biasanya tidak tahan lama, getah akan longgar , dan terpaksa dijahit semula jika itu berlaku.

Cuff jenis guna kertas gam keras biasanya ada pada kemeja wanita, lelaki, kurta dan jubah lelaki, juga pada jubah wanita jika ada permintaan, kaff ini teguh dan berstail, ia membuatkan pakaian kelihatan formal dan kemas. Kelebaran bergantung pada permintaan pelanggan , min 3/4 , max 2 stgh inchi.

Saya juga gemar menjahit cuff pada baju kurung moden dan jubah, next entri saya akan tunjukkan cara jahit cuff . Cukup sekadar intro bagi topik ini. Jumpa di entry seterusnya.


No comments:

Post a Comment

Cara jahit plaket kurta kanak - kanak