Wednesday, November 16, 2016

Tuhan, jaga dia untukku : )

Teks : Arina Hussin

Jodoh, ajal dan maut semua di tangan tuhan, diam tak diam sudah empat tahun aku bersama M, anugerah terindah Allah swt berikan pada ku, bermula tahun 2012, pertemuan yang tidak dirancang, pertolongan seorang sahabatku sendiri, ada tahun tersebut, sukar untuk mendekati M , kerana jadual kerjanya yang padat dan mungkin dihatinya bertahta orang lain, cuma kenalan biasa, dan belum tahu latar belakangnya secara details, entah mengapa, aku mengharapkan dia, sedangkan harapan itu belum pasti, aku sabar memanjatkan doa pada yang Esa untuk ku lalui hari mendatang ..adakah dia untukku.?

Tahun 2013,  rasminya perasaan masing- masing. Entah mengapa laluan perasaan M padaku juga mudah, mungkin berkat doa , harapan dan usahaku lurus atas apa yang aku rasa, benarlah, tuhan menyertai apa yang setiap hambanya pohonkan, sedangkan dalam masa yang sama aku tak mengharap sangat M membalas perasaan ini,mungkin hatinya sudah terisi,  serius, namun semakin hari perasaan kami semakin kuat walaupun adakalanya, bergaduh kecil, perasaan tak puas hati itu sentiasa ada mengiringi  perjalanan hidup kami.

Akulah lebih kerap mengalah dan memujuk M setiap ada pergaduhan, sikapku sebenarnya tak mampu nk membenci orang lama- lama, lebih lagi M , jujurnya aku tak mampu, hatiku rasa pedih sangat setiap kali membenci dia, perasaanku tetap nk masalah selesai, kembali normal dan happy. Kalau boleh aku tak nak ada masalah langsung dalam menjalani kehidupan harianku bersama M , walaupun kadang kala nya tak begitu.

Hubungan kami setiap hari makin erat, semoga harapan ku bersama dia Allah akan makbulkan, aku tak boleh menerima insan lain selain M, sebelum ni pun ramai yang bertanyakan ku untuk meletakkan diriku sebagai permaisuri hati mereka.Entah mengapa, aku tolak mereka semua, hatiku cuma ada M. Setiap hari ku sentiasa panjatkan doa agar hubungan ini sentiasa Allah lindung dari segala permasalahan ada jalan rezeki untuk kami hingga ke jannah. AMINN..

Sekadar coretan, untuk insan yang Allah Swt Anugerahkan, moga segalanya mudah seperti apa yang dirancang, tuhan jaga dia untukku. :))



No comments:

Post a Comment

Cara jahit plaket kurta kanak - kanak