Saturday, October 29, 2016

Kikay.. teman yang setia. : )

Teks : Arina Hussin.


Pada 5 bulan lepas lahirlah kikay, kikay sangat comel dan lincah, sesiapa yang memandangnya timbul rasa kagum  akan kelincahan nya. Kikay sangat memahami apabila dipanggil makan, tidur, semua dituruti dengan pantas sekali. Pulang kerja aku banyak habiskan masa dengan kikay. Dia comel dan seolah olah memahami ku. Penatku seharian hilang begitu saja, benarlah kata orang, bila kita pandang dan bersama dengan sesuatu yang disayangi, bahagianya rasa hati.

Kikay banyak meluangkan masa bersamaku ketika aku cuti, dia menemaniku hampir sepanjang waktu, terutama ketika menanam bunga di rumah, minatnya seakan ada juga bersamaku. Ketika aku bersedih , kikay tetap disampingku, seolah- olah mengerti apa masalah yang aku alami. Kalau dia boleh membantu, mungkin dah lama dia lakukan. Mungkin...

Aku tak tahu selama mana kikay disampingku, samada aku yang pergi dulu atau pun dia, apa pun aku sangat bahagia, bersyukur, walaupun kikay seekor kucing , keistimewaannya dia cukup memahami, dan melebihi nilai seorang manusia untuk ku jadikan teman suka dan duka. Syukran.

Sekadar coretan penghargaan buat kikay tersayang. : ) .. Sekian

No comments:

Post a Comment

Cara jahit plaket kurta kanak - kanak