Saturday, October 22, 2016

Sabtu yang santai

Teks : Arina Hussin

Hujung minggu macam ni, aktiviti harian saya memang dirumah, hari ni saya ambil
kesempatan menggunting kain mak yang sekian lama tertangguh akibat terlalu sibuk dengan kain orang lain . Hanya baju kurung biasa, tetapi kain berkaki. Trend kain berkaki sekarang sangat popular. Kainnya cantik bermanik hanya bahagian depan. Oleh itu bagi saya kain seperti ini senang untuk diambil dan digunting. hanya ambil tegak dan tak perlu pening nak fikirkan cara ambil. Berbeza dengan kain corak tunggang  terbalik, kena teliti.

Pakaian kesukaan mak memang baju kurung, mungkin baginya ia bersifat bebas dan sopan,longgar dan tidak mengikut badan. Dia bebas dan selesa untuk bergerak . Hampir semua baju mak adalah baju kurung pesak buluh atau baju kurung tradisional.

 Mak sangat berbangga dengan kemahiran yang saya ada ni. Mungkin berkat doanya saya berjaya capai sampai ke tahap ini. Syukur alhamdullilah. Mungkin di lain entri, saya akan kongsikan cara buat baju kurung pula.

Sekian , wassalam.


No comments:

Post a Comment

Cara jahit plaket kurta kanak - kanak